Nenáročná turistická trasa přes vrchol Pralongià, chatu Bioch a plošinu Arlara

121 m

Klesání

439 m

Široké cesty a malý výškový profil dělají z této nenáročné turistické trasy ideální volbu pro rodiny s dětmI

Trasa začíná na horní stanici sedačkové lanovky Pralongià (2016 m). Odsud vede kousek nahoru po cestě č. 25 ke stejnojmenné chatě Ütia Pralongià. Cca po 20 minutách narazíte na “Spaghettino Park“, což je venkovní dětský park, který si nejmenší členové výpravy hned zamilují. Neplatí se žádné vstupné a děti díky němu poznají krásy Dolomit zblízka.

Trasa dále pokračuje cestou č. 23 směrem na sever, zpočátku lehce do kopce k rozcestí, poté podél hlavního hřebene přes střídavé malé stoupání a klesání až k chatě Ütia de Bioch (2073 m). Pokračujte stejným směrem zalesněným svahem až k rozcestí před chatou Rifugio I Tablà. Tady se dejte doleva po štěrkové cestě k chatě Rifugio Piz Arlara.

Následuje sestup severozápadním směrem k rozcestí, na kterém se vydáte po značené cestě č. 30/A až k dalšímu rozcestí. Odsud následujte cestu č. 24 vedoucí na jih, kterou na dalším rozcestí vyměníte za cestu č. 25/B. Ta už vás dovede zpět na parkoviště pod sedačkovou lanovkou Pralongià, k vašemu výchozímu bodu celého výletu.