Výstup na horu Wildes Mannle v Ötztalských Alpách

508 m / 1 171 km bez lanovky

Klesání

1 221 m

Středně náročný výstup na jednu ze snazších třítisícovek

Trasa začíná ve vesničce Vent, odkud můžete buď využít dvou sedačkových lanovek a nechat se vyvézt na Stableinalm, nebo už si i tento začátek tůry poctivě vyšlápnout.

V tom případě je to cca 40–50 min od hlavní silnice po značené stezce vedoucí svahem pod lanovkou. Od almu vede značka směrem k Breslauer Hütte ještě kousek po vozové cestě, ale po první zatáčce se změní na širokou cestu. Za 25–30 min. odbočte vpravo na užší, ale zřetelný chodník směrem k Wildes Mannle.

Traverzem a serpentinami zpočátku v travnatém svahu, později v čím dál skalnatějším terénu budete stoupat stále výš. Po cestě minete dvě nenápadné rozbočky s málo používanými stezkami. Půjdete stále směrem nahoru, až dojdete k počátku hřebínku, na který se dostanete serpentinami. Pokračujte po hřebeni až na vrchol Wildes Mannle (3019 m n. m.) s vrcholovým křížem. Kousek od vrcholu se ve skalách schovává hezká soška Panny Marie.

Pro sestup z vrcholu můžete využít stejnou cestu, kterou jste přišli, nebo si můžete udělat menší okruh. Od vrcholového kříže pokračujte dál po značené cestě, až dojdete k lanům. Nejedná se o ferraty, ale je potřeba určitá fyzická zdatnost a hlavně nemít strach z výšek. Krátkým traverzem se dostanete na boční morénu ledovce Rofenkarferner a po ní sestupujte kolem ledovcového jezera a pod koncem Rofenkarferneru. V průběhu celého sestupu budete mít zblízka výhled na ledovec a jeho „odtrh“ a samozřejmě na Wildspitze.